"...Unelma fraserar och formar
sättet att sjunga så att hon blir
närbesläktad med Maritza Horns
fina album 'Jämmer och elände'
från 1978(...) Flera av låtarnas texter
är omvärldanalyser på ett personligt
sätt. Musiken går i den sköna
stämning som man kunde finna
på Pugh Rogefeldts debutalbum
'Ja dä ä dä' från 1969. Med andra
ord är det här skivan du bara måste
upptäcka. 
Lyssna nu för bövelen, det är en order".
Ur recension i Blaskans kulturblogg
2017-01-11


"Naivt, charmigt, lite som folkmusikens
Jonathan Richman".
Ur recension av EP:n "Bitar av Sverige"
i musikbloggen "Folk och Fä"
2016-12-27
 

"När sångerskan Niina Palm
spelade själv utan förstärkning
mitt i natten var det så
bra som det kan bli.”
Ur artikeln "En sävligare festival i år"
Smålandsposten 2011-07-09
 


"...Melodiös och finstämd debut (...) och som första skiva kan man ju börja undra över vart detta ska sluta?"
Ur recension i Nya Wermlands- tidningen 2010-07-16
 

"(...) Unelma visar sig vara någonting annat,
något väsentligt mer unikt. Det är stilrent och smart,
snyggt och välspelat och jag gillar verkligen den chanstagning det är att nischa sig så hårt".
Ur recension i Göteborgs- Posten 2010-04-14